תביעה לפינוי מושכר בהליך מהיר במיוחד

תביעה לפינוי מושכר

תביעה לפינוי מושכר

שוכרים שמפסיקים לשלם, מסרבים להתפנות בתום חוזה, או פשוט מפרים את חוזה השכירות הפכו מזמן למכת מדינה!

פינוי דייר סרבן הצריכה בעבר תהליך משפטי ארוך ומסורבל, על מנת לצמצם את הנזקים מהדייר הסרבן, הסדיר המחוקק הליך משפטי מיוחד שמאפשר פינוי הדייר במהירות, בהליך זה ניתן לקבל פסק דין לפינוי השוכר בתוך 60 יום מהגשת כתב התביעה!  

תביעה לפינוי מושכר, היא תביעה בהליך מזורז שמוסדר בפרק יב' לתקנות סדר הדין האזרחי, תשע"ט-2018 (להלן: התקנות). התקנות מכתיבות סדרי דין קצרים במיוחד המצריכים את בית המשפט לברר את התביעה בזריזות,

מכיוון שמדובר בהליך מזורז, הדייר לא רשאי להגיש תביעה שכנגד או הודעת צד ג', והמשכיר (התובע) רשאי לתבוע סעד של פינוי דייר בלבד, אם יש למשכיר תביעות נוספת כנגד הדייר הסרבן (אובדן דמי שכירות , נזקים וכד') יהיה עליו להגיש תביעה נפרדת.

תביעה לפינוי מושכר היא אחד ההליכים המשפטיים היעילים ביותר עבור התובע ! הליך מהיר במיוחד, זול יחסית ועם אחוזי הצלחה גבוהים!

אז מה עושים?

למשרדנו ניסיון רב בפינוי שוכרים במהירות, אנו מלווים את בעל הנכס עד למועד פינויו של השוכר בפועל. אם השוכר הפסיק לשלם, סירב להתפנות או הפר את חוזה השכירות, אל תמתינו שהדברים יסתדרו מעצמם, כי כל המתנה נוספת עלולה להגדיל את הנזקים, צרו קשר עם משרדנו לשיחת ייעוץ ללא עלות או התחייבות!

תביעה לפינוי מושכר- דוגמה

מצורפת לנוחיותכם, דוגמה לתביעה לפינוי מושכר שהגיש משרדנו לאחרונה,

במקרה הנדון, הושכר בית מגורים בחולון לדייר, הדייר אומנם שילם את דמי השכירות , אך השתמש בבית כבית כנסת מקומי ובכך הפר את חוזה השכירות, לאחר הגשת כתב התביעה, הדייר הסרבן נאלץ לגיע להסדר עם המשכיר , לפיו הוא יפצה את המשכיר באלפי ש"ח ויפסיק להשתמש בבית המגורים כבית כנסת שכונתי.

עלות שכר טרחת עורך דין לתביעה לפינוי מושכר?

היות ומדובר בהליך מהיר וקצר יחסית, משרדנו נוהג לגבות שכר טרחה צנוע של אלפי ש"ח בודדים לצורך פינויו של הדייר, לכן בשורה התחתונה, תביעה לפינוי מושכר היא כלי משפטי אידאלי לפינוי הדייר הסרבן, הליך מהיר, זול ועם אחוזי הצלחה גבוהים.

כמה זמן לוקח להגיש תביעה לפינוי מושכר?

עורך דין טוב לפינוי מושכר מבין את הצורך להקטין את הנזק ולפנות את השוכר במהירות. לכן משרדנו נוהג להגיש תביעה לפינוי מושכר בתוך יממה

כיצד מתנהל הליך פינוי המושכר?

  • לצורך פינוי השוכר, יש להגיש תביעה ואסור, בתכלית האיסור לפנות את השוכר בכח.
  • בעל הנכס יכול (אם כי לא חייב) להגיש תביעה לפינוי בהליך של "תביעה לפינוי מושכר", שכאמור היתרון המשמעותי של הליך זה הוא המהירות שבו ניתן לקבל פסק דין לפינוי השוכר, לרוב, בתוך מספר חודשים בודדים מסתיים כל ההליך והשוכר מתפנה מהנכס.

האם ניתן להגיש תביעה לפינוי מושכר לפני שתם חוזה השכירות ?

בהחלט כן, אין צורך להמתין לתום החוזה והתגברות הנזקים, ניתן לדרוש את פינויו של השוכר גם לפני תום חוזה השכירות, אם בגין הפרת חוזה יסודית, או שהשוכר לא משלם שכירות, גורם נזק למושכר וכד'.

ואולם, מומלץ להיוועץ עם עורך דין, לסקור את הוראות חוזה השכירות והדין על מנת להביא לביטול החוזה בצורה חוקית טרם הגשת התביעה.

 התנאים להגשת תביעה לפינוי מושכר

משכיר רשאי להגיש תביעה לפינוי מושכר כנגד שוכר שהפר באופן יסודי את חוזה השכירות ושלא נחשב שוכר מוגן,  ולהלן מקרים נפוצים:

  • השוכר הפסיק לשלם שכ"ד.
  • השוכר מסרב לפנות את המושכר למרות שהסתיימה תקופת השכירות
  • השוכר ביצע בנייה במושכר ללא קבלת אישור מהמשכיר.
  • השוכר מסב נזק למושכר.
  • שימוש שחורג ממטרת השכירות- למשל שוכר שהקים בית כנסת, בבית מגורים שמושכר לו.
  • השוכר לא שילם חובות ארנונה, מים או חשמל.
  • ביצוע פעולות במושכר בניגוד להוראות חוזה השכירות,
  •  גרימת מטרד לשכנים

שלבי ההליך לפינוי המושכר עד לקבלת פסק דין לפינוי

  1. מכתב התראה– משרדנו שולח מכתב התראה לשוכר, מכתב ההתראה יכלול דרישה לתקן את ההפרה והתראה לביטול החוזה ככל וההפרה לא תתוקן.
  2. הגשת תביעה לפינוי מושכר- ככל וההפרה לא תוקנה, משרדנו יגיש תביעה לפינוי מושכר לבית משפט השלום, משרדנו יצרף לכתב התביעה תצהיר התובע וראיות התביעה, בין היתר : חוזה השכירות, תכתובות, תצהירים נוספים וחוות דעת במקרה הצורך.
  3. 30 יום בלבד להגשת כתב הגנה- הדייר הסרבן צריך להגיש כתב הגנה בתוך 30 יום בלבד מיום שקיבל את כתב התביעה וזאת בהתאם לסעיף 81 (ב) לתקנות, השוכר צריך לצרף תצהיר לכתב ההגנה ואת כל הראיות הרלבנטיות.
  4. השוכר לא רשאי להגיש תביעה שכנגד והודעת צד ג'-על מנת לקצר את ההליך, המחוקק שלל מהשוכר את האפשרות להגיש תביעה שכנגד או הודעה צד ג' וזאת בהתאם לסעיף 81 (ג) לתקנות.
  5. קביעת דיון בתוך 30 יום ממועד כתב ההגנה– בהתאם לתקנה 81 (ה) לתקנות, בית המשפט מחויב לקבוע דיון בהקדם ולא יאוחר מ-30 יום לאחר הגשת כתב ההגנה.
  6. דיון אחד בלבד לצורך בירור התביעה-בית המשפט יקיים דיון אחד בלבד על מנת ליתן פסק דין, ככל ובית המשפט יזדקק לימי דיון נוספים הם יקבעו ברציפות ככל האפשר.
  7. קבלת פסק דין במהירות-פסק דין ינתן בתום הדין הראשון ולכל המאוחר בתוך 14 ימים ממועד הדיון, וזאת בהתאם לתקנה 82(א).

תביעה לפינוי מושכר אגרה

נכון לשנת 2022 ובהתאם לתקנה 3 לתקנות בתי המשפט (אגרות) תשס"ז 2007,לצורך הגשת תביעה לפינוי מושכר, התובע נדרש לשלם אגרה בסך 669 ₪ חשוב לציין, ניתן לתבוע מהדייר הסרבן החזר הוצאות, שכ"ט עו"ד ותשלום האגרה.

תביעה לפינוי מושכר תצהיר

בתביעה לפינוי מושכר גם התובע וגם הנתבע מחוייבים לצרף תצהיר מטעמם החתום על ידי עורך דין, התובע יצרף תצהיר עם הגשת כתב התביעה, הנתבע יצרף תצהיר עם הגשת כתב ההגנה

תביעה לפינוי מושכר כתב הגנה

כאמור לעיל, המחוקק תיקנן תקנות שמטרתן שתביעה לפינוי מושכר תהיה הליך מהיר, לכן נקבע בתקנה 81 (ה) לתקנות החדשות ,שהנתבע מחוייב להגיש כתב הגנה בתוך 30 יום, מדובר בזמן קצר במיוחד להגשת כתב הגנה, שכן במרבית ההליכים המשפטיים, עומדים לרשות הנתבע 60 יום להגשת כתב הגנה.

בנוסף, הנתבע מחוייב לצרף לכתב הגנתו, תצהיר ואת כל הראיות הרלבנטיות.

מה עושים אם השוכר מסרב להתפנות חרף פסק הדין לפינוי?

ברוב המקרים, עצם הגשת התביעה ו/או קבלת פסק הדין מובילים לפינויו של השוכר, אך במצבים שבהם השוכר מתבצר בנכס חרף פסק הדין, יש לפנות להוצאה לפועל, ההוצאה לפועל מחויבת לפי דין לפעול במהירות לפינוי השוכר.

שלבי ההליך בהוצאה לפועל לצורך פינוי השוכר

  1. הגשת בקשה לביצוע פס"ד הפינוי- ניתן להגיש את הבקשה 15 יום לאחר מתן פסק הדין, או מיד לאחר המועד שבו נקבע בפסק הדין שעל השוכר להתפנות.
  2. מסירת אזהרה לשוכר שעליו להתפנות– נשלחת לשוכר אזהרה שעליו לפנות את הנכס תוך 20 יום ממועד קבלת האזהרה, ואם לא יפעל כאמור, ניתן יהיה להיכנס לנכס ולפנותו בתוך 14 יום ממועד תום תקופת האזהרה.
  3. קביעת מועד הפינוי– לאחר שהומצאה האזהרה, המשכיר פונה לרשם ההוצאה לפועל ונוקב  בתאריך לפינוי השוכר באחד מ 14 הימים שלאחר תקופת האזהרה.
  4. ביצוע הפינוי– הפינוי מתבצע באמצעות קבלני הוצאה לפועל, במקרה הצורך, המשכיר יכול לפנות למשטרת ישראל על מנת שתסייע בפינוי. 

מה לגבי תביעה לפיצוי כספי מהשוכר?

התובע לא רשאי לדרוש פיצוי כספי מהמשכיר במסלול המהיר של תביעה לפינוי מושכר,אולם, לעיתים קרובות, התובע רוצה לתבוע גם פיצוי כספי, אם בגין נזקים שהותיר במושכר, אובדן דמי שכירות וכד'.

לכן, במקביל לתביעה לפינוי מושכר או לאחריה, משרדנו מגיש גם תביעה כספית בשם המשכיר, יצויין שאין צורך לבקש אישור מבית המשפט לצורך הגשת התביעה הכספית.

האם בעל הנכס רשאי לממש את הבטוחות של השוכר במקביל להליך?

כן, יחד עם זאת, מומלץ להיוועץ עם עורך דין על מנת לוודא שחילוט הביטחונות נעשה בהתאם להוראות החוזה והדין.

לייעוץ ראשוני ללא עלות

עורך דין שלו טסה

אני כאן ללוות אתכם בתהליך המשפטי במקצועיות נחישות ואמפטיה.

צרו קשר בנייד: 050-6499921
או השאירו פרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם האפשרי.